KotimaaVastaanottokeskuksessa asuminen koetaan pääsääntöisesti turvalliseksi. Tämä selviää Maahanmuuttoviraston ja vastaanottokeskusten keväällä toteuttamasta kyselystä keskusten asiakkaille. Naiset kokivat keskukset hieman turvallisemmiksi kuin miehet, vaikka vastauksissa oli
