Kolumni: Yritetäänkö Louhimiehestä leipoa Suomen Harvey Weinstein?
Aivan aluksi on sanottava, ettei minua kiinnosta viihdemaailma, kotimainen tai ulkomainen, kovinkaan paljoa. Mutta kuten niin monen muunkin asian kohdalla, elokuvaohjaaja Aku Louhimieheen kohdistunut ajojahti on median toimesta saatu kasvatettua sellaisiin mittasuhteisiin, ettei siitä ole voinut välttyä kuulemasta.
Hetken asiaan tutustuttuani huomasin, ettei tässä ole oikeastaan mitään uutta: Menestynyt, valkoinen heteromies saa median ja feministien vihat niskaansa. Nykyinen yhteiskunnallinen ilmapiiri taas pakottaa ”ymmärtäväisemmätkin” liittymään lynkkauspartioon ja paheksumaan sankoin joukoin maan eittämättä parasta elokuvaohjaajaa… Syyllähän ei oikeastaan ole väliä, kunhan mies saadaan näyttämään täydelliseltä hirviöltä.
Nähdäkseni Louhimiehen tilanteessa ei ole juurikaan eroa lätäkön takana Hollywoodissa nähtyihin tapauksiin, joissa melkeinpä viikoittain joku onnenonkija syyttää menestynyttä valkoista heteromiestä vaikkapa seksuaalisesta häirinnästä. Eräs lempikoomikkoni luonnehti ilmiötä yksinkertaisesti lausahduksella ”epidemic of gold digging whores” ja pakko sanoa, mies osui naulan kantaan.
Kenties järkyttävimpiä tapauksia kuulostaisi olevan ohjaaja Harvey Weinsteinin toiminta. Miehenkuvatuksen kerrotaan ahdistelleen, lääppineen, painostaneen ja jopa raiskanneen elokuva-alalla toimivia naisia vuosikymmenien ajan. Toiminta on tottakai tuomittavaa, jos syytökset ovat totta MUTTA… Niin, aina on mutta… Yksikään tuomioistuin ei ole tuominnut Weinsteinia. Kuitenkin hänelle annettiin kenkää omasta yrityksestään, vaimo jätti ja entinen assistentti haastoi miehen oikeuteen koska oli kertomansa mukaan joutunut toimittamaan erektiolääkkeitä Weinsteinille ja siivoamaan mällitahroja tämän nahkasohvasta… Tuomio on siis annettu sekä toimeenpantu etukäteen, median ja sen räjähtämispisteeseen kiihottaman yleisön toimesta.
Vaarana tässä tilanteessa on se, että ameriikan malli rantautuu kotoiseen peräpohjolaamme ja Louhimiehen ura sekä yksityiselämä tuhotaan täydellisesti siksi, että media on antanut palstatilaa käytännössä vain Louhimiehestä vastaan vihaa lietsoville tahoille. Asioiden mittasuhteisiin laittaminen ei ole koskaan ollut kotimaisen mediakenttämme vahva alue enkä odota siltä kovin paljon tälläkään kertaa. Louhimies ei ole ahdistellut ketään seksuaalisesti, ei raiskannut ja elostellut, vaan käyttänyt alalla ilmeisen yleisiä ja kieltämättä toimiviksi havaittuja metodeja parhaan mahdollisen lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Olen joskus aiemminkin kummastellut taiteen vuoksi tehtäviä moraalisia uhrauksia kuten eläinten hengiltä kiduttamista, menkkaverellä tai ulosteella sotkemista, pahoinpitelyjä, sukupuolisiveellisyyden julkista loukkaamista ja niin edelleen, mutta tietenkään ”taiteen säännöt” ja suvaitsevainen suhtautuminen esimerkiksi yllä mainitun kaltaisiin uhrauksiin ei päde, kun kyseessä on valkoinen heteromies, joka vielä on kehdannut tehdä kolmannen tuntemattoman sotilaan, jossa ei ollut yhtäkään naista, mustaa tai avoimen homoseksuaalia taistelemassa rintamalla… Siispä jatkan ihmettelyä ja päätän kirjoitukseni kysymykseen: Mitä käynnissä olevan ”noitavainon” ansaitsevaa Louhimies on urallaan tehnyt ja kuinka miehen toiminta on poikennut alan ”normaaleista käytännöistä”? (Kysymys on retorinen, mutta toki kommenttiosiossa saa kiukutella…)
Totuushan ei tietenkään saa pilata ”hyvää (ja tarkoitushakuista) tarinaa”.
en tajua esim Splater elokuvien ohjaajat Black explotaatio ohjaajat
https://fi.wikipedia.org/wiki/Italian_elokuva#Kauhuelokuva_
Vaikka Italiassa oli tehty kauhuelokuvia jo aiemminkin, varsinainen italialainen kauhuelokuva kehittyi vasta 1950-luvulla.[43] Riccardo Freda ja Mario Bava olivat ensimmäiset, jotka onnistuivat yhdistämään modernin kauhuelokuvan ja italialaisen tyylin.[44] Varsinkin Bavan vuonna 1960 julkaistu Paholaisen naamio nosti genren suosiota nopeasti. Kauhuelokuva sekoittui lisäksi suosittuun peplum-genreen ja tieteisfiktioon. Kauhuelokuvat olivat 1960-luvulla niin suosittuja, että niistä tehtiin myös lukuisia parodioita. Tyylilaji jakautui 1970-luvulla moniin eri alalajityyppeihin, kuten Lucio Fulcin ja Umberto Lenzin zombie- ja kannibaalielokuviin. Uuteen suosioon kauhuelokuvat nosti Dario Argento, josta tuli maailmankuulu italialaisen kauhuelokuvan mestari.[43]
Italiassa kauhuelokuvaa lähellä oli niin sanottu giallo (”keltainen”). Nimi syntyi alkujaan viittaamaan ulkomaalaisten etsivätarinoiden halpoihin taskukirjaversioihin, joiden kannet olivat usein keltaiset. Elokuvalajina giallo oli hyvin moni-ilmeinen, sillä nimi saatettiin liittää esimerkiksi poliisielokuviin, psykologisiin jännityselokuviin tai kauhuelokuviin. Ensimmäisenä giallona pidetään yleensä Mario Bavan elokuvaa La ragazza che sapeva troppo (1963). Lajityyppi jäi kuitenkin aluksi kauhuelokuvan ja spagettiwesternien varjoon, mutta se alkoi kerätä suosiota 1960-luvun lopulla. Dario Argenton Kuoleman linnun (1970) jälkeen giallo koki huippuhetkensä, jota kesti noin viisi vuotta. Monet gialloja tehneet ohjaajat siirtyivät muihin elokuviin. Italialaisen kauhuelokuvan ja giallojen perintö näkyy kuitenkin yhdysvaltalaisissa slashereissa.
ESIM TÄMÄ LEFFA
I SPIT ON YOUR GRAVE
TAI
Ilsa – SS:n naarassusi (1975)
Ohjaaja
Don Edmonds (I) (1937–2009)
mites
Pier Paolo Pasolini
ohjaaja jonka toivotiin joutuvan helvetiin elokuviensa takia
siis joskus
Sodoman 120 päivää on monimerkityksinen elokuva. Elokuva tuo esille fasismin ja natsismin kaikkein synkimmän maailmankuvan ja ihmistä henkisesti ja fyysisesti tuhoavan luonteen. Elokuva on ollut kiellettynä monissa maissa, luultavasti väkivaltaisuutensa ja pornografisuutensa vuoksi. Suomessa se vapautui sensuurista vasta lähes 30 vuotta valmistumisensa jälkeen.
Pier Paolo Pasolinin kuolema on yhä, vuosikymmeniä myöhemmin, ajankohtainen. Italian television Rai 3:n lähetyksessä Ombre sul giallo 7. toukokuuta 2005 Pino Pelosi kertoi olevansa syytön Pasolinin kuolemaan. Hänet oli aikanaan tuomittu syylliseksi murhaan ja hän oli kärsinyt rangaistuksensa. Välittömästi tämän ohjelman jälkeen aloitettiin murhan tutkimukset uudelleen.
Pasolinilla oli ollut tapana hakea maksullista seksiseuraa Rooman, usein jopa vaarallisiksi tunnetuista, ”iskupaikoista”. Eräs tunnetuimpia oli Rooman päärautatieasema, josta hän kuoliniltanaan oli ottanut mukaansa poikaprostituoiduin Pino Pelosin. Yhteinen ilta päättyi Ostian merenrantakaupunkiin, jossa Pasolini sai surmansa. Ajan tutkimusten ja tunnustusten mukaan Pelosi oli tehnyt teon yksin ja sai siitä oikeudessa tuomionsa.
ON VARMAAN HIEMAN RANKEMPAA KAMAA KOKEMUS NAIS NÄYTELIJÖLLE
KUIN AKU LOUHIMIEHEN LEFFAT
JA MITEN NÄITÄ NAISIA OLLAAN OHJATTU REALISMIN SAVUTTAMISEKSI
Mario Bava Oltaissin poltettu roviolla nyky päivänä
vaikka hänen elokuviaan ihailaan
Mario Bava oli italialainen elokuvaohjaaja. Hän opiskeli kuvataiteita mutta päätyi lopulta isänsä Eugenio Bavan tavoin elokuva-alalle. Bava tunnetaan etenkin giallo- ja kauhugenreä edustavista elokuvistaan. Hän kuoli sydänkohtaukseen vuonna 1980. Wikipedia
Eiköhän taustalla ole kateus. Aku Louhimiehen kannattaakin ohjata seuraavaksi elokuva siitä miten joukko vihervasemmistolaisia kulttuurimarxisteja yrittää tuhota menestyvän elokuva-ohjaajan uran.
on aika nauretavaa itkemistä jostain torakoista näilä näyteliöillä
kun mietii mitä kaikea näyteliät ovat joutuneet tekemän elokuvissa kautta historian
ANTICHRIST (2009 )elokuvasa esim naidaan oikeasti
ja näyteliänä toimivat arvostetut ihmiset alalla
Charlotte Gainsbourg, Willem Dafoe nai
ohjaajana Lars von Trier
onko hän samanlaisen ajojahdin syytöksien kohteena
vaikka väitän ohjaus prosessi on 10 kertaa ankarampaa kuin louhimiehen
mites perfktionistin näytteliä uhrit
vinkuvatko he 35 vuoden takaisia asioita
vai ovatko he ylpeitä saadesaan näytellä tämän STANLEY KUBRICKIN
Elokuvat (17 kpl) ELOKUVISSA
KUULEMMA EI KOVIN HELPPO TAPAUS NÄYTTELIJÖILLE
NÄMÄ VINKUJA VALTAMEDIAN TOIMITTAJAT EIVÄT NYT YMMÄRRÄ MIKÄ ON OHJAAJAN TEHTÄVÄ
JA NÄMÄ VINKUJA NÄYTTELIÄT VOISIVAT VAIHTAA ALAA
LOUHIMIES EI OLE MIKÄN HENRY WEINSTEIN
JOKA NUSSII KAIKKEA MIKÄ LIIKUU
KONTESTI ON AIVAN ERI ASIA MISTÄ HÄNTÄ SYYTETÄÄN
VAIKKA MEE TOO FEMINISTIT YRITTÄVÄT TEHDÄ HÄNESTÄ SUOMEN WEINSTEINIÄ
JOKA ON NOITA VAINO ILMAN PERUSTEITA
MINKÄLAISIA ELOKUVIA TÄÄLLÄ PYSTYTÄISIIN TEKEMÄÄN ETTÄ HE OLISIVAT ONNELISIÄ
EHKÄ HEIDÄN MIELESTÄÄN KUVARUUDUN LÄHTYS TESTI LUMISADE ON PARASTA VIIHDETTÄ
SYNNITÖNTÄ JA SUKUPUOLINEUTRAALIA
KETÄÄN EI LOUKATA
VÄITÄÄKÖ JOKU TOSISAAN ETTÄ NÄYTELIÄT EIVÄT KÄYTÄ ULKONÄKÖÄÄN SEXUAALISUTTAAN HYVÄKSI ELOKUVA ALALLA UYRANSA PÖNKITÄMISEEN ALUSSA
HEHÄN OVAT SATA LASISSA TYRKYLLÄ IHAN OMASTA VAPAASTA TAHDOSTAAN
100 NÄYTTELIÖIDEN KOKO URA ON LÄHTOISIN HUORAAMISESTA ELOKUVA POMOJEN KANSSA
JA HE OVAT TEHNEET SEN TÄYSIN TIETOISESTI OMA VAAPA AEHTOINEN VALINTA
JULKIKSEKSI PÄÄSYN KIIMOISAAN
LUKEKAA 7 PÄIVÄÄ 1 SEKUNTTI
NIIN TAJUATTE POINTTINI
tuksu ymm TYRKKY JULKKIS NAISET otavat selffin 7 päivään lehden sivuille
julkisuus elokuva ura mielesään
kannut paljaana ehkä hui jotain muutakin vilahtaa
mutta Aku Louhimies ei noteraa heitä
eli Aku Louhimies on heidän mielestään sika mieheksi
Harvey Weinstein on juutalainen. Siis juutalainen. Ei valkoinen lihaa syövä heteromies. Ei suomalainen, ei etnisesti eurooppalais -lähtöinen valkoinen PALJON lihaa syövä heteroseksuaalinen mies. Ei eurooppalainen valkoinen lihaa syövä heteromies!
Tässä muutama etninen ja perusasiallinen faktuaalinen detalji feministi kalkkunoiden linnun aivoisen #metoo -viha kampanjan nostattamasta noitavainoisesta myllerryksestä, joka noudattelee Josif Stalinin 1930-luvun näytösoikeuskäyntien kaavaa.
Ruosissa samainen noitavaino on vaatinut uhrinsa ensimmäisenä itsemurhana, joka tapahtui Australiassa, jonne miesparka pakeni mellakkaa, mutta murtui sen alle. Miestä syytettiin tekaistuista seksuaalisesta ahdistelusta työssään hänen toimittuaan Tukholman teatterin ohjaajana.
Asiaa tutkittiin ja kaikki syytökset todettiin olleen täysin tuulesta temmattuja ja totuutta vailla olevia. Täten mies todettiin täysin syyttömäksi esitettyihin syytöksiin nähden. Mutta Australiaan karkuun fyysistä ja henkistä ahdistustaan pakoon lähteneelle tämä oli jo liian myöhäistä ja kaiketi paranoidissa sekä skitsofrenisessä sairaassa lynkkays ilmapiirissä maineensa menettänyt mies kaiketi jo itsekin alkoi uskomaan hysteeristen verenhimoisten harpyijoiajojen syytämiin mielivaltaisiin ja mieltä vailla oleviin syytöksiin.
Miehet: Tapahtuipa mitä hyvänsä, vaikka naru tuntuukin jollain hetkellä parhaalta ystävältä, sen ”ystävyyssuhteen” kannattaa sanoa irti ja elää miehen elämää, sillä se on nykyiselle feministi -maailmalle se paras kiusa. Sillä aina kun mies kaatuu taakkansa alle jättäen tämän maan. Hänen paikkansa ottaa silloin mitä vastenmielisin feministi nainen, joka myrkyttää olemuksellaan ja pelkällä katseella tehden tämän maan hedelmättömäksi martoksi, jossa ei kasva mitään hyvää, joka kohentaisi ja veisi eteenpäin tämän maailman ihmisten elämää. Feministi elää ainoastaan tappaakseen ja hänen henkäyskin johtaa verenmyrkytykseen, jonka tuloksena on kuolema, jolloin hänelle tästä korvauksen suorittaa itse Kuolema tyytyväisenä, sillä koskaan ennen ei ole viikate pysynyt niin hyvin terässä kuin nyt, sillä niin vähän sitä on tarvinnut Kuoleman itse käyttää.
PS Mailman huonoimmat elokuvat ovat juuri niitä joissa esinty näitä silokooni bimpoja paparazi julkkiksia
porno näytteliotä ron jermystä cicioliinaan
ja kaiken krunaa jorn donner
mikseivät naisnäytteliät vinkku hänestä mitää
siihen voisi olla jopa pätevä syy
jörkka ohjaa kalu pystyssä alasti
humalassa huutaen
hänen nais uhri näyttelijotään 1980 luvulla
eli tapauksthan ovat todella tuoreita
kun mietii minkä ajan ja kuinka kauvan aikaa sitten tapahtuneita asioita nyt tuodaan julki
kaivakaa murhatun Pier Paolo Pasolinin luut esiin
ja feministit murhatkaa hänet uudestaan
Maahanmuuttokriitikot tekevät nyt kyllä emämunauksen kun ovat lähteneet tuomitsemaan Louhimiehen narauttamista. Mikäli syytteet pitävät paikkansa te saatte näillä jutuilla lähes kaikki, etenkin naiset halveksimaan itseänne. Taas tilanne missä pitäisi odottaa ja tutkia eikä hutkia.
Välillä tuntuu että suurin osa maahanmuuttokriitikoista on suvakkeja jotka esittävät maahanmuuttokriitikoita ja tahallaan pilaavat heidän maineen ja kannatuksen ja sekoittavat heidän rivinsä. Ette te voi olla niin hölmöjä ettette ymmärtäisi milloin teette karhunpalveluksen koko skenelle silloin kun asia on päivänselvä.
Kaikkille herkkä hipiäisille näytelijöille sunnutain ratoksi elokuva elämys ehdotus
ja esimerkki mitä kaikkea joku ohjaaja voi vaatia näyttelijän tekemään
Elokuva missä Divine, 130-kiloinen draq queen transun peräreikä joraa
ja hän syö omaa paskaansa
Pink Flamingos
on yhdysvaltalainen John Watersin vuonna 1972 ohjaama kulttimaineen saanut
underground-komediaelokuva. Elokuva on luokiteltu niin sanotuksi b-elokuvaksi.
Elokuva tunnetaan erityisesti sen pienibudjettisuudestaan sekä pahamaineisista ja huonoa makua sisältävistä kohtauksista; esimerkiksi kohtauksissa harrastetaan eläimiin sekaantumista ja kannibalismia, miesnäyttelijät harrastavat oraaliseksiä sekä syödään oikeaa koiran ulostetta.
Elokuvan pääosissa esiintyvät muun muassa drag queenina tunnettu Divine sekä David Lochary, Mink Stole ja Edith Massey.
Vuonna 1997 elokuvasta julkaistiin pidennetty versio, joka sisälsi John Watersin henkilökohtaisen esittelyn elokuvasta. Versio sisälsi myös elokuvasta leikattuja kohtauksia. Elokuvan musiikista julkaistiin samana vuonna myös soundtrack.
Suomessa elokuvan vuonna 1997 tehty pidennetty versio esitettiin televisiossa Yle Teemalla joulukuussa 2008.[1]
Juoni
VAROITUS: Seuraava kirjoitus paljastaa yksityiskohtia juonesta.
Divine, 130-kiloinen draq queen tavoittelee maailman saastaimman ihmisen titteliä. Hän asustaa asuntovaunussa lasten pinnasängyssä nukkuvan kananmunista pitävän isoäidin Edien sekä insestisuhteessa olevan eläimiin sekaantuvan poikansa Crackersin kanssa.
Maailman saastaisimman ihmisen titteliä tavoittelevat myös Raymond ja Connie Marble, jotka kaappaavat naisia kaduilta, teettäen näillä lapsia kellarissa ja myyden lapset lesbopareille. Eräänä päivänä Marblet ilmiantavat poliisille Divinen perheen ja ystävien järjestämistä epäsiveellisistä juhlista. Poliisit saapuvat paikalle, jossa juhlijat tappavat ja syövät heidät.
Myöhemmin Marblet polttavat perheen asuntovaunun ja he jäävät siitä kiinni. Rangaistukseksi heidät sidotaan puuhuun, tervataan höyhenillä ja ammutaan aseella kuoliaaksi.
Myöhemmin Divine, hänen poikansa ja Cotton muuttavat Boiseen. Isoäiti menee naimisiin kananmunia kuljettavan miehen kanssa.
Suomessa elokuvan vuonna 1997 tehty pidennetty versio esitettiin televisiossa
*Yle Teemalla* joulukuussa 2008.
ei helvetti nauroin kippurassa tästä uudesta tiedosta
eli ylen ohjelma hakinta päälliköt ovat ilmeisesti jotain pervoja
pakko olla niin se on
Pasolinilla oli ollut tapana hakea maksullista seksiseuraa Rooman, usein jopa vaarallisiksi tunnetuista, ”iskupaikoista”. Eräs tunnetuimpia oli Rooman päärautatieasema, josta hän kuoliniltanaan oli ottanut mukaansa poikaprostituoiduin
Siis mikä siinä on kun nämä pervrsioita edustavat sekopäät
ovat juuri siellä elokuva taide kultuuri alalla
onko Pasoliini Maireaa mainosta Elokuvaohjaajille tai alalle tästäkin aikaa jo 30 vuotta
onko mikään muutunut
oli ottanut mukaansa poikaprostituoiduin
oma mielipide on että elokuva alan hysteeriset kupla henkisesti vajaat jotenkin
sekopäiset hysteeriset narsisti ihmiset
syylistävät vielä sekopäisempiä ihmisiä
siis oman ammattikuntansa sisällä
ja ne ihmiset jotka siihen eivät kuulu
ovat haavi auki näiden moorali soturi idiootti julkkisten mielipiteistä
liittyen esim politiikaan
näyttelijä ohjaaja hollywood moraali sotureiden mällit
yliannostuikseen kuoleen nais anoretikko starpan selässä
kokaiini pussin vieressä
eli hän joku perkeleen pervo friikki
on huumepäisään nainut kuollutta näyttelijä toveria
naista joka on vielä naimisissä
häntä naineen miesnäyttelijän ohjaajan veljen kanssa
heippa for ever jopa helpotti
mee too Pink Flamingos YLE
Lähes kaikissa suomalaiselokuvissa nussitaan.
Miksi?
Nussiminen on ensinnäkin mukavaa ja toiseksi sitä ei näytetä olenkaan liikaa.Jo aikanaan suomielokuvissa mm. Anneli Saulin (njam) tisseillä kerättiin hyvät lipputulota. Saulin tissit eivät olleet mitkään pornotissit, mutta nainen oli niin kaunis ja suorastaan huokui s***iä. Esim. se elokuva missä tuo mainittu hazard oli naisnäkökulma kääntyi ylösalaisin. Nainen voi olla myös elokuvassa helvetin ruma ja tätä kautta aiheuttaa vastareaktion s***iä kaipaavalle. Tuon elokuvan jälkeen Liian paksu perhoseksi, jos joku on saattanut katsoa, ei s***iä tee pariin viikkoon mieli.
Tänä aamuna maikkarilla miesvihaaja hazard. Ensin kehui pehmentääkseen miesvihaansa, gaalan juontajan (joku leppilampi) maasta taivaisiin, sitten tuli Louhimiehen vuoro. Voi mikä raivo ja viha paistoi tuosta naiseksi sanotusta oliosta. Joku ”kriitikko”, cuck-mies suorastaan mateli tämän naisolion edessä.