Reijo Tossavainen: Punavihreät ottavat oikeuden omiin käsiinsä

Finnairin lennolla oli suomalaisen oikeuslaitoksen ja hallinnon laillisiin päätöksiin perustuva henkilön pakkopalautus. Samalle lennolle sattui Vihreiden lainsäädäntösihteeri Aino Pennanen. Hän nousi seisomaan lentokoneessa, eikä totellut henkilökunnan ohjeita ja määräyksiä. Lentoturvallisuuden vuoksi ja kapteenin pyynnöstä poliisit veivät häiriköineen henkilön koneesta pois.

Asialla on tätä yksittäistapausta laajempi merkitys. Kysymys kuuluu, että onko joillakin yksittäisillä henkilöillä tai sitä laajemmilla tahoilla poliittisista tai muista syistä oikeus asettua lain yläpuolelle?

Vastaus on, että ehdottomasti ei.

Demokraattinen yhteiskunta perustuu siihen, että demokraattisesti valitun lainsäädäntöelimen laatimat lait säätelevät yksittäisten kansalaisten ja koko yhteiskunnan toimintoja. Ne luovat pelisäännöt, joiden pohjalta yhteiskunta toimii kansan enemmistön tahdon mukaisesti.

Lopputulemana on sekasorto, jos Vihreiden lainsäädäntösihteerin menettely hyväksytään laajemmin. Silloin ratkaisee vahvimpien oikeus. Se ei ole laisinkaan yhteiskunnan heikompien, huolenpitoa ja turvaa tarvitsevien ihmisten edun mukaista.

Vihreiden lainsäädäntösihteerin menettely on erikoisen tuomittava hänen ammattitaustansa vuoksi.

Ikävintä kuitenkin on, että laittomuuksien hyväksyminen on punavihreiden keskuudessa melko laajaa. Puhuihan esim. vassareiden Li Andersson taannoin “paremmasta väkivallasta”.

Anarkian tie on erittäin vaarallinen ja tuomittava.

Samaa mieltä on Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho. Hän kirjoittaa, että ”vihreiden puheenjohtaja Aalto lietsoo kapinaa lakeja ja tuomioistuimen päätöksiä vastaan. Onko lakiasäätävä elin ihan oikea paikka henkilölle, jonka mielestä lakeja ei tarvitse noudattaa?”

……………

Klikkaa oheisia painikkeita, jotta tämä blogi ja media saavat uusia lukijoita. Anna sanan kiertää.

14 thoughts on “Reijo Tossavainen: Punavihreät ottavat oikeuden omiin käsiinsä

  • 31.7.2018 at 17:34
    Permalink

    Tutkija ja päätoimittaja Johanna Vuorelma painotti Finnairin voivan kieltäytyä pakkopalautettavien lennättämisestä.

    – Finnair voisi toimia samalla tavalla kuin Virgin Atlantic ja kieltäytyä pakkopalautettavien lennättämisestä. Kyse ei ole viranomaispäätöksen arvioinnista vaan yrityksen arvoista, Vuorelma sanoo.

    siis jonkun median päätoimitaja *siis minkä *

    mitä helvettiä taas

    tässä nähdään tämä valtamedian puolueetomuus näihin asioihin

    https://www.hs.fi/haku/?query=johanna+vuorelma

    https://tuhat.helsinki.fi/portal/fi/persons/johanna-vuorelma(82e4bce2-3710-4b24-9a5d-902ce57b184f).html

    ja helsingin yliopiston akenda ei jätä ketään kylmäksi

    näitä johanna Vuorelmia siellä pyörii 90 prosentin enemistönä

    opettaja profesori materiaalista
    jotka avopesevät oppilaansa

    henkistä väkivaltaa käyttäen veikkaisin

    Reply
  • 31.7.2018 at 17:51
    Permalink

    Olen Valtiotieteellisen yhdistyksen Politiikasta-verkkolehden päätoimittaja

    Johanna Vuorelma

    Reply
  • 31.7.2018 at 18:25
    Permalink

    ylen uutis ankuriksi valitaan suomen pätevimmät pokerinaamat

    ei sanakaan koko tapauksesta 18. 00 tv uutisissa

    suojelvatko he oman lempi puolueensa ja akendansa edustajia

    siitten nämä perkeleet vielä ihmetelevät näitä toimitajien puna viher vasuri syytöksiä epäilyjä

    en tajua voiko enään selkeämin sutä faktaa julki tuoda

    esin jessica aron anti thrumph mielenosoitus kutsut
    eero mäntymaan mamu valheet

    merja yli-antilan ex mtv3 pakkomädätys vaatimukset ymm,,, ymm.

    sis en tajua kuinka tyhminä nuo valtamdian tomitajat ihmisiä pitävät
    enkä ymmärrä kuinka ylimielisiä he voivat olla

    tämän faktan punaviher vasuri kupla täysin puolueelisen journalismin suhteen

    on heillä pokaa

    spedekin vittuili heille vertauskuvalisesti ja huolella joskus

    ikävää tämä sketsi on muutunut realismiksi 2018 kiitos viher vasemmiston

    omat lait rauha väkivaltaan

    muihin kohdistaen
    jos ei viher vasureiden oma rauha kelpaa

    Härski Hartikaisen Rauhanyhdistys – aatteet muuttuvat, logiikat eivät

    Reply
  • 31.7.2018 at 18:41
    Permalink

    Vihreät tulisi luokitella terroristijärjestöksi ja kieltää lailla sekä langettaa kuoleman tuomio kaikille vihreiden jäsenille ja äänestäjille.

    Reply
    • 1.8.2018 at 15:06
      Permalink

      Olen samaa mieltä myös kokoomuksen ja keskustan äänestäjistä ja ns. kansanedustajista jugend ryhmiä unohtamatta. Pellkiä rikoksia ihmisyyttä vastaan, etenkin omaa kansaa kohtaan.

      Reply
  • 31.7.2018 at 18:46
    Permalink

    Vihreät ovat selkeä rikollisjoukkio eikä muuta,

    Reply
  • 31.7.2018 at 18:46
    Permalink

    Oikea Media sivut olleet jumissa useita tunteja. Onkohan joku saatanan nettipoliisi kiihottunut totuudesta?

    Reply
  • 31.7.2018 at 20:22
    Permalink

    Jo ammoisina Koijärven aikoina…

    Reply
  • 31.7.2018 at 22:24
    Permalink

    Lait ovat joskus, mitä sattuu. Mutta puolue on olemassa sitä varten, että voi kenties muuttaa lakeja parlamentaarisen menettelyn kautta ja saa tarkoitukseen puoluetukea verovaroista. Jos homma ei onnistu, niin tuet pois ja virkailija menköön naukumaan häirikkörahojaan soroksilta.

    Vaikka pakolaisten auttamisessa voisi olla jotain mieltä, niin aina on syytä miettiä, millä keinoilla sitä on paras tehdä. Maailmalla liikkuu ja leireilee miljoonia aidosti hädänalaisia pakolaisia ja täällä matkustajakone pysäytetään yhden aiheettomasti turvapaikkaa hakeneen takia. Touhun hyötysuhde ei päätä huimaa. Eli jo homman tyhmyys on vastenmielistä puhumattakaan siihen liittyneen moraalisäteilyn imelyydestä.

    Reply
    • 1.8.2018 at 00:17
      Permalink

      ElintasopakolOiset ja oikeat pakolaiset n. 5% ovat kaksi täysin eri asiaa. Viherkommunisteille myös elintasopakolOiset ovat olevinaan oikeita pakolaisia.

      Reply
  • 2.8.2018 at 06:27
    Permalink

    Entäs jos muissakin asioissa alamme soveltaa samaa logiikkaa ja ottamaan mallia. Ihmeen hiljaa on Presidentti, poliisjohto ym. yilmmän vallan edustajat ja lainsäätäjät. Onko hiljaisuus hyväksyntä rikkoa lakeja vastaan vai onko laissa olemassa kaksoisstandardit ”kunniakansalaisia” koskevissa rikkomuksissa. Tältä nyt vähän näyttää.

    Reply
  • 2.8.2018 at 14:11
    Permalink

    Onko Touko Aalto muuten sukua kommareiden entiselle pj.:lle Arvo Aallolle? Aivan mielenkiinnosta kyselen.
    Näyttäisi näiden punaisimpien kommareiden valinneen vihreät ja skdl:n vähän keveymmät versiot vasemmistoliiton.

    Reply

VASTAA: Nykysuomi.com käyttää sekä automaattista, että manuaalista moderointia kommenttiosiossa. Jokainen vastaa omista kommenteistaan ja nykysuomi.com pidättää oikeuden moderoida asiatonta keskustelua tarpeelliseksi katsomallaan laajuudella.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.